سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، پیشه ورِ درستکار رادوست دارد . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 96 آبان 18 , ساعت 8:34 عصر

هولوگرامهای پراکنشی چگونه است ؟

به این نکته توجه کنید که اگر هولوگرامهای  پراکنشی را به طور کوچک تکه کنیم و تقسیم کنیم میبینیم که باز هم تصویر کلی هولوگرام  در هرکدام از این قسمتهای تکه شده قابل مشاهده و دیدن است.این را میدانیم که هولوگرام حجم ابتدایی آن با نور تمام و کامل منظره ها شکل میگیرد و باز هر هر دام نمای کاملی از این حجمها را میگیرد و کامل کننده است. .به عبارت دیگر اندازه ی هولوپلیت های به کار برده شده برای ساخت هولوگرام به اندازه ی منظره ی مورد نظر بستگی دارد .یک هولوگرام بزرگ مجموعه ای از هولوگرام های کوچکتر به شمار می آید .
به منظور نمایش یک تصویر واقعی با یک اشعه ی لیزری بر روی صفحه ی نمایش بهتر است یک ناحیه ی باریک را با استفاده از اشعه ی غیر منشعب انتخاب کنیم .در این مورد تصویر واقعی شامل اشعه هایی در زاویه های کوچک نزدیک به هم می باشد این مسئله عمق زاویه ی دید را افزایش می دهد و به ما امکان می دهد تصویر متمرکزتری را از فاصله ی دور در امتداد اشعه که تصویر واقعی را شکل می دهد داشته باشیم .بسیاری از قوانین نوری هندسی در این مبحث به کار گرفته شده است .

خارق العاده ترین ویژگی های هولوگرام

یکی از خارق العاده ترین ویژگی های هولوگرام قابلیت ثبت بیش از یک تصویر در یک فضا و نمایش جداگانه ی آن با تغییر زاویه ی میان هولوگرام و اشعه ی مرجع می باشد .این پدیده را یک تیم پدر و پسری (ویلیام هنری و ویلیام لارونس برگ )در طی مطالعات مربوط به شکست اشعه ی ایکس با کریستال کشف کردند .آن ها برنده ی جایزه ی نوبل فیزیک در سال 1915 شدند .
برای فهم بهتر این مطلب ضروری است تداخلات نوار باریک را دریابیم و به این نتیجه برسیم که چه چیزی سبب می شود رنگ های زیبا با انتشار رنگ سفید با حباب های صابون بازتاب گردد .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ