سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس از حلال خورد، دلش صاف و نازک و چشمانش اشک آلود شود و برای دعایش حجابی نباشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 96 آذر 3 , ساعت 11:57 عصر

 کاربردو آشنایی با هولوگرام های رنگین کمانی 

دراین جا اطلاعاتی راجب به هولوگرامهای رنگین کمانی و اینکه چگونه هستند آشنا میشوید. سوال اینجاست که کاربردشان چیست؟ این هولوگرامها بسیار متفاوت هستند و تفاوت زیادی در کارتهای اعتباری که کاربرد شان در آنهاست دارند. آن با استفاده از یک نور سفید که از یک پوشش نقره ای ساطع میشود و از فیلم پلاستیکی عبور میکند که حاوی تصاویر زیادی است که هرکدام در لایه ی مخصوص به خود به رنگ های مختلفی ذخیره میگردد . دید تغییر یافته از این لایه های رنگی نسبت به یکدیگر یک چشم انداز سه بعدی را فراهم میکند. در بسیاری از موارد ,تصویر تولید شده توسط این هولوگرام رنگین کمان یک نمای رنگ واقعی از شئ مورد نظر نیست .

هولوگرام در رنگ های مختلف

محققان راه جدیدی را برای ساخت هولوگرام های رنگی به وجود آوردند که میتوان از هر زاویه با استفاده از نور سفید معمولی آنرا مشاهده کرد .این پیشبرد میتواند منجر به ایجاد نسل جدیدی از دستگاه های الکترونیکی مانند تلفن های همراه یا تلوزیون های مینیاتوری که تصاویری سه بعدی نشان میدهند شود . تصاویر واقعی سه بعدی را میتوان به روش های مختلفی ایجاد کرد .
در دهه ی 1960 محققان اولین هولوگرامی را ایجاد کردند ,که با شلیک یک لیزر در یک شئ و ابتدا با استفاده از یک ماده ی حساس به نور برای تسخیر الگوی تداخل امواج نور که منعکس کننده ی جسم و دیگر امواجی بود که به طور مستقیم به جسم برخورد میکردند . این هولوگرام اگر بعدا با همان طول موج نور لیزر روشن شود , یک تصویر سه بعدی اما تک رنگ را از شئ تولید میکند . یک هولوگرام شناخته شده از آن دوران که توسط لیزر قرمزی از یک صفحه شطرنجی در قسمت هایی اشغال شده است که از هر گوشه و زاویه ای به هنگامی که بیننده موقعیتش را تغییر دهد میتواند مشاهده شود .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ