سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدای من! کدام یک از مردم نزد تو محبوبتر است؟ فرمود : دانشمندی که دانشمند دیگری را می جوید . [موسی علیه السلام]
 
شنبه 96 اردیبهشت 30 , ساعت 5:2 عصر

هولوگرافی دیجیتالی تولید شده با کامپیوتر

با هولوگرام‌ دیجیتالی تولید شده با کامپیوتر،الگوی حاشیه از هر پیکسل در هولوگرام محاسبه و ثبت می‌شود.چند راه برای ساخت هولوگرام دیجیتال وجود دارد که در آنن مناطق کوچکی از فیلم به نام “وکسل” یا “Hogels” به الگوهای حاشیه‌ی از پیش محاسبهه شده تابانده(expose) می‌شوند،مثلاً با استفاده از یک تنظیم‌کننده‌ی نور فضایی(SLM)یا لیتوگرافی(چاپ سنگی)پرتوی الکترون.در دستگاه‌های اولیه این هوگلها قابل توجه بودند که به این علت بود که باعث می‌شد سطح هولوگرام پیکسل شده به نظر بیاید.

هولوگرافی دیجیتالی

 

تصویر هولوگرافی چه امکانی در اختیار  ما قرار میدهد

هولوگرافی امکان ثبت و بازسازی تصاویر وابسته‌ی فضایی(spatially-dependent)را می‌دهد.تصویر هولوگرافیک بیشتر بر پایه‌ی تداخل مواد نوری است تا سنسورها و برنامه‌ها؛اطلاعات،بیشتر در سطح قرار گرفته‌اند(enfolded) تا این که درون آن به کار روند(applied).ما تفاوت را با حرکت کردن در اطراف آن متوجه می‌شویم و بازمی‌گردیم تا دوباره تصویر را پیدا کنیم.تصویر هولوگرافیک حضور خودش را دارد و وقتی که ما درون آن حرکت می‌کنیم،با تصویر با ادراک و نقش خودمان بازی می‌کنیم.
ارتباط‌هایی که می‌تواند با تصویر هولوگرافیک تنظیم شود،یک راه خاص برای فکر کردن به اطلاعات نوری ارائه می‌دهد.در حالی که تعدادی راه برای ساخت هولوگرام وجود دارد وو هر کدام از آن‌ها زیبایی‌های خاص خود را دارند،ولی اصول اولیه‌ی تصویربرداریی هولوگرافی،یکی هستند.هولوگرافی از الگوی تداخل برای کدگذاری و ثبت یک تصویر استفاده می‌کند.بازسازی این تصویر یک شکل‌دهی نوری است که از سطح ماده مجزا به نظر می‌رسد.ما تصور می‌کنیم که نوری که در هولوگرام جاری می‌شود،فضایی را اشغال کرده است.این فضای موهومی بستگی به منظری دارد که از آنجا به آن نگاه می‌شود،که این امر به هولوگرام این امکان را می‌دهد که یک صحنه‌ی فضایی و دینامیک ارائه دهد.

آشنایی با هولوگرام‌ نقطه-شبکه

هولوگرام‌ نقطه-شبکه تکنیکی است از ساختن یک تصویر از پیکسل‌های منکسرکننده.هر ناحیه با یک هندسه‌ی خاص که نور را به‌وسیله‌ی زاویه‌ی مربوطه منکسرر می‌کند،ثبت می‌شود.نور روشن کننده به طیف‌های رنگی واگرای مختلفی،منکسر می‌شود.تصویر یک فرش از رنگ‌هاست،به این معنی که تصاویر خیلی روشن هستند ولی اطلاعات عمق سه‌بعدی را ندارند. هولوگرام‌ نقطه-شبکه به عنوان ابزاری در معماری نوری دکوراتیو استفاده می‌شوند.

هولوگرام‌ نقطه-شبکه

 

 

 

چهارشنبه 96 اردیبهشت 20 , ساعت 3:10 عصر

طراحی اولیه هولوگرافی مستر

هزینه­ ی طراحی اولیه(custom design) هولوگرافی مستر به صورت تنظیم هزینه­ ی یک­باره است..قیمت اصلی،خیلی رقابتی است چون بعضی از مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای خلق هولوگرام به وسیله­ ی خودمان تعیین می­شود و ما مقداری زمان در خرید صرفه­ جویی می­کنیم و پروسه­ های پیچیده­ ای با تکنولوژی عالی برای ایجاد مسترهای بسیار باکیفیت را انجام می­دهیم.قیمت مستر ما 1/8 تا 1/10 مستر تولیدی در آمریکا است.

اکثر استیکرهای هولوگرام در اندازه­ ی کوچک هستند و کمتر از 70*70mm هستند که بیشترین درخشندگی و بالاترین کیفیت در افکت رنگین کمانی را دارند و تصاویر بدون نویز  هستند.بسته به کار هنری،ما همچنین می­توانیم با قطعات بزرگتر کار کنیم و می­توانیم هولوگرامم تک تصویره بدون ترکیب­ سازی مجدد با اندازه­ ی حداکثر 150*150mmm بسازیم.

منبع سازی هولوگرام اصلی چیست؟

منبع اصلی هولوگرافی یک قطعه از نیکل هموار(nickel shim)است که در یک آزمایشگاه با سیستم( Master shooting (2D-3D و نقطه-شبکه)و با استفاده از نور لیزر،وسایل نوری پیشرفته و شیشه­ ی حساس به نور ساخته شده است.سازندگانهولوگرام،تصویرهای ساخته شده توسط سیستم مستر شوتینگ را درون شیشه­ ی حساس به نور ثبت می­کنند و شیشه­ را با یک لایه از نقره برای شکل­دهی الکترونیک می­پوشانند.این پروسه‌ی ساخت یک منها اصلی است.بعد از شکل­دهی الکترونیک،ما یک قطعه از نیکل هموار هولوگرافی را که تصاویر هولوگرافی و دیگر اطلاعات(برای مثال،E-beam یا متن پنهان Mole) را ثبت می­کند را به صورت افکت 2D/3Dو یا Dot-master دست خواهیم آورد.این،منبع اصلی نام دارد.سپس می می­توانیم تعداد زیادی از نیکل­ها را برای این منها به وسیله­ی شکل­ دهی الکترونیک تکرار(duplicate)کنیم.


دوشنبه 96 اردیبهشت 11 , ساعت 3:54 عصر

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

 رسانه های اجتماعی اصطلاحی است که دلالت دارد به اینترنت و کانال های مبتنی بر تلفن همراه و ابزارهایی که به کاربران امکان تعامل با یکدیگر و به اشتراک گذاری نظرات و مطالب را می دهد. همانطور که از نام آن مشخص است، رسانه های اجتماعی ساختمان جوامع و شبکه ها را در بر گرفته و مشوق مشارکت و سرگرمی است. ما نیازمند استفاده از کانال های مختلف رسانه های دیجیتال هستیم تا مشتریان را تشویق به تعامل باهم و ایجاد جامعه کنیم. عوامل موفقیت بازاریابی شبکه های اجتماعی عبارتند از:

تعیین اهداف تجاری برای مدیریت شبکه های اجتماعی

تبیین استراتژی مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت فعال و بجای شبکه های اجتماعی

تعریف استراتژی هماهنگی و محتوایی

تعریف استراتژی ارتباطات

استفاده از بهترین راهکارهای دسترسی به مرکز دنیای رسانه های اجتماعی

بهینه سازی شبکه های اجتماعی

بازاریابی آنلاین و بازاریابی پیامی

بازاریاب ها دائما در پی یافتن راه های خلاقانه برای رساندن پیام به مشتریان موجود و بالقوه هستند و اطمینان به دریافت نتایج خوبی از این تلاش ها دارند. یکی از قوانین کاربردی پایه در بازاریابی این است که مانند مخاطبان خود فکر کنیم تا همیشه از عادات خرید کردنشان و محل آن مطلع باشیم. بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی، بازاریابی تلگرامی، جمع آوری پایگاه داده های تخصصی و … برخی از این روش های جدید بازاریابی اینترنتی هستند.
با توجه به رشد روز افزون کاربران گوشی های هوشمند، کسب و کارهای با تفکر پیشرو به دنبال راه کارهایی برای منطبق کردن کسب و کارر خود با گوشی های تلفن همراه هستند. پیامک SMS روشی است که بیش از 20 سال برای برقراری ارتباط با مشتریان آزمایش و استفاده شده است تا درحالی که کسب و کار از روشی قابل اطمینان استفاده می کند با گرایشات بازار نیز همگام باشد. برخی مزایای بازاریابی پیامکی یا بازاریابی تلگرامی عبارتند از:

سرعت بالا در ایجاد پیام و عدم نیاز به صرف وقت برای طراحی و پرینت و …

انطباق بر سیستم تلفن های همراه و اطمینان از نمایش صحیح و یکسان پیام در بیشتر گوشی ها

کاربران استفاده از آن را بلدند و آن را دوست دارند

دوست دار محیط زیست بوده و از روش های سبز برای برقراری ارتباط در کسب و کار است

پیام مستقیما به دست کاربر میرسد و روشی قدرتمند در کنار صحبت رو در رو یا تماس تلفنی است

ساده بودن و امکان ورود به حیطه اطلاعات مورد استفاده کاربران با توجه به مشغله روزمره زیاد

امکان رهگیری پیام ها و رفتار کاربران در مقابل لینک های درون محتوا

ایجاد کد های کوتاه بر اساس کلمات کلیدی و معرفی برند با این ارقام و ارسال پیام با این شماره

اختصاصی کردن پیام و ارسال پیام سفارشی به هر مشتری شرکت

به صرفه بودن و داشتن بازخورد مناسب

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

 بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO) شامل دستیابی به بالاترین رده در رتبه بندی عملی لیست اصلی صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPS) می باشد که این هدف در نتایج جستجوی طیف وسیعی از ترکیب خاص کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی وارد شده توسط کاربران موتور جستجو قابل مشاهده می باشد. علاوه بر نمایش لیست صفحات نتایج مرتبط با جستجو و لینک صفحات، گوگل یکسری اطلاعات مفید هم در این صفحات ارائه می دهد که آن را بخشی از استراتژی جستجوی جهانی یا جستجوی ترکیبی می نامد. لیست طبیعی یا اصلی صفحات نتایج حاصل از جستجو در موتور جستجو با توجه به ارتباط بین موارد مشابه و عبارت کلمه کلیدی تایپ شده و الگوریتم رتبه بندی مورد استفاده توسط موتور جستجو نمایش داده می شود.
مزایای اصلی سئو SEOO بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو عبارتند از:

هدفمندی بالا: رساندن کاربر به محصول مورد نظر در اغلب جستجو ها از یک طرف و ایجاد فرصت فروش با احتمال زیاد از طرفی دیگر ( کاربرانی که محصولی خاص را جستجو می کنند احتمال تبدیل شدنشان به خریدار قوی تر است )

دریافت بازدیدکننده بدون هزینه: انتقال کاربران به سایت ها از موتور جستجو، بدون دریافت  هزینه انجام می شود. هزینه سئو سایت ها مربوط به پروسه بهینه سازی می شود

پویایی: روبات های موتور جستجو بصورت روزانه به صفحات اول سایت های محبوب سر می زنند و  محتواهای جدید سایت را با سرعتی بسته به عمق لینک صفحه مشاهده می کنند



لیست کل یادداشت های این وبلاگ