سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چنگ در پیمانهاى کسانى در آرید که چشم وفا از ایشان دارید . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 98 مهر 28 , ساعت 12:26 عصر

هولوگرام دو بعدی چیست؟

هولوگرام دو بعدی برچسبی است که دارای رنگی نقره ای و رنگین کمانی است و زمانی که در برابر نور قرار می گیرد، می توانید تابش نور رنگارنگی را در آن مشاهده نمایید و عکس یا نمادی که بر روی این هولوگرام چاپ شده و به صورت دو بعدی است، نمایان می شود. این هولوگرام با پلت عکاسی و نور لیزر پردازش شده است و به شکلی که شما می بینید درآمده است. هولوگرام دو بعدی دارای یک منطقه مسطح است و تصویری که در آن دیده می شود، عمقی ندارد. هولوگرام های دوبعدی را تولید کنندگان به عنوان برچسب اطمینان بر روی محصولات خود می زنند تا مشتریان با خیالی راحت از این محصولات استفاده کرده و از اصل بودن آن اطمینان پیدا کنند. امکان جعل این نوع از هولوگرام ها به هیچ عنوان امکان پذیر نیست زیرا نمی توان از آنها تکثیر نمود.

ویژگی های هولوگرام دو بعدی

  • این نوع از هولوگرام ها به دلیل ویژگی منحصر بفردی که دارند، غیر قابل انتقال بر روی کالای دیگری هستند و به محض کنده شدن، خش برداشته و دیگر قابلیت استفاده ندارند. بنابراین جداسازی و امکان استفاده مجدد از این هولوگرام ها وجود ندارد.
  • اگر بر روی این نوع از هولوگرا ها نور لیزر تابانده شود، رمز آنها کاملا واضح و دقیق استفاده می شود.
  • هولوگرام دو بعدی کاملا در برابر حرارت مقاوم است و هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی شود.
  • ظاهر این نوع از هولوگرام ها به دلیل طیف رنگی استفاده شده در آن، بسیار جذاب و دوست داشتنی است. این رنگ ها به گونه ای هستند که در اثر تابش نور در زوایای مختلف شما می توایند طیف وسیعی از رنگ ها را مشاهده نمایید.
  • برچسب های هولوگرام های دو بعدی از دو بعد چاپ گرم شده بر روی هم تشکیل شده اند و به همین دلیل با هیچ گونه از وسایل کپی یا اسکن نیم توان نمونه ای از آن را ایجاد کرد و به نوعی غیرقابل جعل می باشد.
  • در صورت دستکاری کردن این نوع از هولوگرام ها، سطح آن مخدوش می شود.
  • هولوگرام های دو بعدی را می توان در انواع طرح و ها و سایزهای مختلف طراحی نمود.
  • این نوع از هولوگرام ها قابلیت نصب بر روی انواع محصولات را دارند.

هولوگرام کدهای دو بعدی

یکی از انواع هولوگرام دو بعدی که امروزه بسیار کاربرد دارد و از آن به جای انواع بارکدها استفاده می شود، هولوگرام کدهای دو بعدی هستند. این نوع برچسب ها نسبت به بارکدها قابلیت ذخیره بیشتر اطلاعات را دارند و با دستگاه های اسکن مخصوص، قابل اسکن شدن هستند. همچنین در صورتی که قسمتی از این نوع برچسب دچار خدشه ای شود، دستگاه اسکنر می تواند کد آن قسمت را به راحتی بازیابی نماید. امروزه به وفور از این از هولوگرام ها برای کد رهگیری انواع محصولات استفاده می شود. این هولوگرام کدها به راحتی و از هر زاویه ای توسط اسکنرها قابل خواندن هستند و نرم افزاهای ویژه ای نیز برای اسکن این برچسب ها بر روی تلفن های همراه تولید شده است که خواندن و استفاده از آن را راحت تر نموده است. جمله انواع هولوگرام که با تغییر دادن زاویه نور و زاویه ی دید در هولوگرام تصویرهای مختلفی قابل دیدن می باشد هولوگرام های چند کاناله بوده که در حافظه های عظیم کامپیوتری پتانسیل های فراوانی را ایجاد می نمایند. هولوگرام های ساخته شده کامپیوتری نمونه ای از انواع هولوگرام هستند که طول موج های متفاوتی برای ایجاد تصویر و منبع نور در هولوگرام های مختلف را به وجود می آورند. پس بنابراین سیستم های کامپیوتری با ایجاد نمودن طول موج های دلخواه می توانند هر هولوگرامی را خلق نمایند. 

 

هولوگرام های چند کاناله و ساخته شده کامپیوتری

از جمله انواع هولوگرام که با تغییر دادن زاویه نور و زاویه ی دید در هولوگرام تصویرهای مختلفی قابل دیدن می باشد هولوگرام های چند کاناله بوده که در حافظه های عظیم کامپیوتری پتانسیل های فراوانی را ایجاد می نمایند. هولوگرام های ساخته شده کامپیوتری نمونه ای از انواع هولوگرام هستند که طول موج های متفاوتی برای ایجاد تصویر و منبع نور در هولوگرام های مختلف را به وجود می آورند. پس بنابراین سیستم های کامپیوتری با ایجاد نمودن طول موج های دلخواه می توانند هر هولوگرامی را خلق نمایند.

کاربرد انواع هولوگرام

امروزه انواع هولوگرام و کاربرد آن در سازمان ها و شرکت های مختلف بسیار رواج پیدا کرده است. زیرا برچسب انواع هولوگرام بر روی کالاها، اسناد و مدارک باعث شده تا اعتماد مصرف کننده جلب شده و البته کالا را از هر گونه کپی برداری به دور نگه دارد. در عصر حاضر که جعلی سازی و بازار متقلبان بسیار گرم می باشد به کار بردن نمونه های مختلفی از هولوگرام ها می تواند امکان تولید کالاها و اسناد و مدارک تقلبی را از افراد سودجو گرفته و اعتبار و هویت تولید کنندگان اصلی را حفظ نمایند به همین دلیل در سراسر دنیا نام برچسب اطمینان را به هولوگرام ها داده اند. لذا شرکت هایی که دارای شهرت بوده و در زمینه ی صادرات فعالیت دارند به کاربردن نمونه های مختلفی از هولوگرام ها می تواند در پیشبرد روند تجارت آنها کار بسیار موثری به حساب آید. در واقع به کاربردن هولوگرام باعث شده تا به کالا ارزش و اعتبار بخشیده شود و به راحتی نمونه های اصلی از نمونه های تقلبی قابل تمایز باشد. از جمله کابردهای مهمی که هولوگرام ها در عصر حاضر داشته اند استفاده از آنها در تابلوهای تزییناتی، کتاب و مجلات، کارت شناسایی، ویزیت، تبلیغات و تصاویر فانتزی می باشد. البته برخی از هولوگرام ها تنها برای کارهای امنیتی به کار برده شده و برخی دیگر برای حفظ نام تجاری شرکت های تولید کننده تنها برای بسته بندی محصولات به کار برده می شوند. مانند هولوگرام های چاپ شده بر روی کارت های تبریک، محصولات آرایشی و بهداشتی، بسته بندی لوازم یدکی، ماشین های صنعتی، پوشاک، دخانیات، سی دی های کامپیوتری، بسته بندی ساعت، طلا و جواهرات و....

هولوگرام دو بعدی چیست؟

هولوگرام دو بعدی برچسبی است که دارای رنگی نقره ای و رنگین کمانی است و زمانی که در برابر نور قرار می گیرد، می توانید تابش نور رنگارنگی را در آن مشاهده نمایید و عکس یا نمادی که بر روی این هولوگرام چاپ شده و به صورت دو بعدی است، نمایان می شود. این هولوگرام با پلت عکاسی و نور لیزر پردازش شده است و به شکلی که شما می بینید درآمده است. هولوگرام دو بعدی دارای یک منطقه مسطح است و تصویری که در آن دیده می شود، عمقی ندارد. هولوگرام سه بعدی و دوبعدی را تولید کنندگان به عنوان برچسب اطمینان بر روی محصولات خود می زنند تا مشتریان با خیالی راحت از این محصولات استفاده کرده و از اصل بودن آن اطمینان پیدا کنند. امکان جعل این نوع از هولوگرام ها به هیچ عنوان امکان پذیر نیست زیرا نمی توان از آنها تکثیر نمود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ