سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زبان خردمند در پس دل اوست ، و دل نادان پس زبان او . [ و این از معنیهاى شگفت و شریف است و مقصود امام ( ع ) این است که : خردمند زبان خود را رها نکند تا که با دل خویش مشورت کند و با اندیشه خود رأى زند ، و نادان را آنچه بر زبان آید و گفته‏اى که بدان دهان گشاید ، بر اندیشیدن و رأى درست را بیرون کشیدن سبقت گیرد . پس چنان است که گویى زبان خردمند پیرو دل اوست و دل نادان پیرو زبان او . ] [نهج البلاغه]
 
شنبه 96 مهر 22 , ساعت 10:28 صبح

هولوگرام های اشعه های ایکس

هولوگرام های اشعه های ایکس هنوز در حال ساخت هستند و مشکلات بسیاری بر سر ارتقای آن وجود دارد اما همین ویژگی هولوگرام ها مزایای منحصر به فردی نیز دارد.

تصاویر هولوگرافی با امواج نوری صعود می یابند .این مسئله در ابتدا باعث شگفتی بسیار گردید زیرا در این صورت با ساخت تصاویر هولوگرافی با اشعه ی ایکس و مشاهده ی آن با نورهای مرءی می توان تصاویر سه بعدی با استفاده از ملکول ها را به دست آورد .

خصوصیات یکپارچه ی تصاویر هولوگرام 

  1. تصاویری ،تصاویر سه بعدی به شمار می آیند که عمق و زاویه دید تصویر را نشان دهند و با تغییر زاویه ی دید در حال تغییر باشند .
  2. هر قسمت کوچکی از هولوگرام نمایانگر کل تصویرباشد .
  3. این تصاویر صعود پذیر می باشند .این تصاویر با یک طول موج ساخته می شوند و با طول موج دیگری به شرط بزرگنمایی قابل مشاهده می باشد .

دوشنبه 96 مهر 3 , ساعت 12:18 عصر

 بسته بندی دارویی هوشمند با هولوگرام  

تجاری سازی دارو های گران قیمت و بیو تکنولوژی باعث رشد رو بالا ی صنعت دارو سازی نسبت به بسته بندی های هوشمند می گردد مدیر اتحادیه ی بین المللی دارو میزان جهانی کلاهبرداری در دارو را حدود 200 بیلیون دلار در میان 36000داروساز اینترنتی تخمین زده است .اخیرا در مقاله ای که موضوع آن بسته بندی هوشمند دارو ها بود شرکت های پیشگام دارو سازی که حفاظت از سلامت بیماری و حسن شهرتشان از ملاک های اولیه شان بود مورد توجه قرار گرفتند .به دلیل در خطر بودن سلامت بیماران و حفظ حسن شهرت شرکت های دارویی از بسته بندی های هوشمند برای جلوگیری از نفوذ جاعلان به داروها استفاده می کنند.

 

جولوگیری از جعل دارو با استفاده از هولوگرام 

این مقاله دو نکته ی اساسی در برخورد با جاعلان به شکل بسته بندی های هوشمند ارائه کرده است:

  1. هولوگرام ها
  2. ریز نسخه ها
    هولوگرام ها یکی از روش های بازدارنده شناخته شده اند که به سختی رونوشت می گردند و به شکل برچسب ها ،چسب های مهر دارو بسته بندی های پلاستیک بر روی محصولات درج می گردند.صنعت بسته بندی دارویی را که شما آمریکا و اروپا بر پا شده است در سال 2013 در حدود 56?9بیلیون دلار تخمین زده شده است اما به نظر می رسد این مقدار در سال 2020 به حدود 83 بیلیون دلار برسد .

 


انواع هولوگرام

برچسب امنیتی
هولوگرافی


لیست کل یادداشت های این وبلاگ